pakcik...

kelmarin aku jumpa pakcik... pakcik nampak sakit. leher pakcik kene tebuk. pakcik kene intubate. ade trachy, pakai ventilator. wayar berselirat kat dada pakcik. pakcik nampak lemah. tapi bila aku nak treat, pakcik marah. pakcik tak suke aku datang. aku datang sebab nak tolong pakcik, biar pakcik cepat sehat. tapi pakcik marah lagi. aku sentuh pakcik, pakcik tepis tgn aku. last-last nurse ikat tgn pakcik kat katil. tu la nakal sangat...

semalam aku datang lagi jumpa pakcik. pakcik dah nampak sehat sket. wayar masih berselirat sana sini. tapi pakcik tak macam semalam. arini pakcik tak marah. pakcik sket pon tak memberontak. bila aku buat suction, pakcik diam je. bila aku tanya pakcik ok? pakcik angguk perlahan. aku cakap, pakcik kene buat senaman, nanti cepat sehat. aku tanya lagi pakcik, pakcik nak kuar wad tak? pakcik angguk. aku suke sebab arini pakcik baik. pakcik tak melawan bila aku nak rawat pakcik.

arini. bila aku datang lagi, keliling katil pakcik bertutup dengan tirai. aku ingat nurse tgh mandikan pakcik. tak sabar nak jumpa pakcik lagi. aku nak tengok pakcik sehat. semalam pakcik nampak bertambah baik. secretion semalam pon tak sebanyak hari pertama mase aku jumpa pakcik. aku pakai mask, aku pakai gown, aku pakai glove. aku masuk dalam tirai. aku tgk, da takde wayar kat badan pakcik. da kene extubate. keluarga pakcik ade keliling katil pakcik. mereka nampak sedih. aku tgk pakcik terbujur kaku. nurse tgh sibuk ikat dagu pakcik.

pakcik da takde rupanya... semlam aku tanya pakcik nak kuar wad tak, pakcik angguk... arini, pakcik mmg betul2 pakcik kuar wad. semoga pakcik aman disana...

8 comments:

  deezanne

September 3, 2009 at 10:40 AM

sy xsanggup T_______________t

  nard elainy

September 3, 2009 at 10:44 AM

al fatihah..

  iza..ika..epul...

September 3, 2009 at 6:31 PM

sedihnye...

  nazren

September 4, 2009 at 4:04 PM

wow...I mean... itulah kehidupan... bila2 masa je boleh kena sentap... moga rohnya aman di sana

  SuFy

September 5, 2009 at 10:19 PM

kembang bulu roma baca..pepun, smg arwah dirahmati..alfatihah

  maiyah

September 6, 2009 at 11:39 AM

salam.. adik akak rasa terharu cite nih ingt masa akak baru sedar koma dlu.. suma kuarga ingt akak takde hrpn.. Al Fatihah pd pakcik

  deezanne

September 7, 2009 at 5:25 AM

pacek berkelakuan baik sebab tau ajalnye da tiba oh man dis is sad story.. i'm d 1 hu cry like hell wen ppl inoe die T___T cant stand wif dis kind of news

  drama^_^queen

September 7, 2009 at 11:28 AM

.............

adib, you have done a good job there.

can't say that i'm not proud of you.

Alfatihah utk pakcik ...

(nama pls)

Semoga dia tenang disana, dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

Blog Widget by LinkWithin