bosan lagi..........

sok ari sabtu... arini(jumaat) ngan semalam(semalam) khamis aku mc... sakit mate, duk umah takde buat ape pon... bosan sebenarnya hidup ini... terasa seperti perjalanan hidup aku mendatar je... tak de klimaks pon... (kalau klimaks pon dalam mimpi je)... maksud aku hidup aku tak sehebat cerita bio-nik atau filem transformers... setiap hari aku merenung kereta aku... berharap die akan berkata2 dengan aku, dan bertukar menjadi robot... atau sekurang2nya kereta aku bole mengeluarkan pancaran laser...

kalau hari kerja, dari 8pagi sampai 5 petang asik mengadap org sakit, asik2 sakit lutut, sakit blakang, patah tgn... aku mengharap ade org datang pada aku dan dengan ceria ckp "saya tak sakit~~" tapi memang kerja aku merawat org sakit... aku cume berusaha, sembuh itu dari Allah...

setiap hari bekerja lg 10 menet pukul 5 ptg aku da tercongok depan punch card.. da nak dekat setaun aku keje, paling lewat tercatat kat punch card aku 17:08... itupon 2 kali je.. yang lain sume tepat kol 5... boss pon da tak larat nak tegur... die kuar bilik je tgk aku tgh peluk mesin punch card tu.. ade ke die ckp aku ngan mesin punch card tu adik beradik...

kenapa aku leh keje ni? padahal mase buat karangan sekolah rendah dlu, bidang ni tak pernah pon masuk dalam senarai... da mmg aku terpilih kot, aku ade kuasa penyembuhan dalaman... tapi tak pernah pulak aku mimpi jumpa lelaki berpakaian putih datang bg kuasa... kalau ade dapat gak aku masuk majalah mastika.. kat umah aku banyak majalah mastika, tuan rumah tinggalkan... ade gak la bace2 sket... majalah wanita pon ade.. tapi aku tak bace, sebab aku lelaki... aku minat bace majalah kereta ngan manga... "MANGA" ngan majalah "Mangga" tak sama k...

aku skang tgh lapo... tapi duk menaip lagi, sebenarnya tak tau nak cerita ape... nak cerita pasal jiran2 pon aku tak knal... yang aku tau jiran2 aku suke berbual dari dalam pagar umah memasing... kadang2 selang 2 rumah pon bantai borak separuh menjerit.. tak senonoh tol... tapi biar la, tukan kawasan umah die... aku tak bape tegur sgt ngan jiran... takkan ptg2 aku nak lepak2 ngan makcik2 bergossip lak... kalau di wujudkan komuniti kejiranan siber di internet mungkin aku akan menggauli(bercampur/berinteraksi watever la) mereka.. lagi pon bersosial di internet takperlu berketerampilan menarik, asal pandai menaip sudah... kadang2 keterampilan pon menjadi bahan penambah dosa org, modal tuk mengumpat... aku kadang2 jadik mangsa... pakai baju biru muda, suar kelabu ngan stokin kuning pon jadi sakit mate pada org lain... lantak aku la...

aku nak kongsi lagu ngan korg... muzik nice menangkap(catchy).. lirik sempoi... korg dengar la k... lagu ni ade kene-mngena ngan ape yang aku tulis (?)... er... aku pon tak tau ape yang aku tulis...


0 comments:

Blog Widget by LinkWithin