puasa tahun lepas~

Amaran!!! jgn baca sambil makan!!! 18SX!!!!

***************************************************

tak lama lagi kita nak sambut puasa... aku teringat peristiwa yang menjadi cabaran terhebat aku dalam menjalani ibadat puasa taun lepas...

taun lepas aku dapat surat tawaran kerja goverment.. alhamdulillah... dan nak masuk kerja goverment kene la buat medical check up. kene wat x-ray, amik tinggi, berat, lebar, cek gigi, tekanan darah, saiz seluar bla.. bla.. bla... aku kene lapor diri kat seremban lagi seminggu nak raya... aku jenis suke buat kerja last minit, lagi seminggu nak lapor diri baru aku buat medical check up...

pas sahur hari tersebut, aku tak sambung tido da... aku gi tandas termenung(bak kata pepatah sambil termenung buang air.. hehe..), mandi, gosok gigi, sembur perfume, sikat rambut... "hensem anak ibu" kata ibuku... niat pergi awal supaya setel cepat.

sampai spital amik nombor. tunggu la gak dalam 15 menet, nama aku pon di panggil. die suh gi x-ray, cek gigi, cek mata, cek vital sign, cek air kencing pe sume. yang bab x-ray, gigi, mata, ngan vital sign tu takde hal.. dugaan hanya bermula apabila die bagi botol plastik kecil penutup kuning tuk di penuhkan dengan urine(air kencing) aku.

mula-mula aku gi tandas. aku tadah seberapa yang boleh. pastu malu-malu kuar dari tandas sambil bawak air kencing sendiri gi kaunter makmal... sampai kaunter kene reject sebab air kencing separuh botol je, die nak penuh.. adeh... patah balik ke tandas...

jenuh gak nak menunggu pundi kencing aku ni memproses urine... lagipon aku dah kencing sebelom mandi pagi tadi. mesti la pundi kencing aku da kosong... lagipon bulan pose.. mesti la badan menjimatkan air secara otomatik... 2-3 kali gak aku ulang-alik tandas ke kaunter makmal... 2-3 kali gak kene reject sebab urine tak penuh...

dalam tandas macam2 ikhtiar aku cuba... bersiul la... kunun-kunun nanti pundi kencing geli dan mengeluarkan air. pastu aku cerita bende-bende lawak kat pundi kencing aku sendiri, dengan harapan pundi kencing aku ketawa terbahak-bahak dan terkencing. pon tak berjaya. aku try gak la pujuk, cakap baik-baik, belai, tapi tetap tak mau. aku cuba membayangkan sesuatu yang indah... gadis seksi? owh tidak... nanti air lain yang keluar. tak pasal-pasal kene pose 3 bulan. lutut da lenguh mencangkung... nak meneran pon da kehabisan tenaga, yela... pose la katakan. da dekat sejam dalam tandas... takde tanda-tanda hujan akan turun...

ade gak terpikir nak gi sarapan pastu minum air berkarbonat banyak2. tapi bulan pose. nak mintak sket urine pengguna-pengguna tandas lain, geli plak... lagipon nanti masalah plak kat result aku. kuar result urine test kata aku mengandung. tak ke haru. last-last aku amik keputusan penuhkan botol urine dengan air paip. pastu serah kat kaunter makmal tanpa banyak bicara...

balik umah cerita kat diyana, die takut-takutkan aku. nanti result urine aku kene reject la, kencing kotor la, ape la... trus rase cam menyesal dan takut... huhuhu...

tapi seminggu pastu aku amik result, doktor cume pesan kurangkan minum air paip yang tidak dimasak... wahahahaha! selamat aku!




p/s : aku penah menghadapi ujian lebih getir dari ni. mase praktikal belajar dulu, puasa pertama aku kene attach tuk area women's health... sungguh besar ujian aku. seb baik tak kene wat VE.. ades...(kalau tak paham abaikan)

7 comments:

  drama^_^queen

August 18, 2009 at 9:17 AM

wakakaka....

sadislah kau neyh!

good job adib! keep it up! aku suka blog ko neyh!

cam blog mr bean

  idap

August 18, 2009 at 9:20 AM

waklu!

  nazren

August 18, 2009 at 7:37 PM

hahaha...kurangkan minum air paip

  Dila

August 19, 2009 at 11:10 AM

rajen ko berbelog pakcik

  Sufy

August 20, 2009 at 12:59 AM

hehe..nasib baik air kencing ok ye..owh, pose..slmt berpuasa adib..pose penuh tau..^_^

  Lady D'yot

August 20, 2009 at 6:03 AM

ooo..VE tu pe?nak tau gk..

  idap

August 20, 2009 at 8:28 AM

tak payah tau la nad... ko budak kecik.. =,=||| kalau aku bgtau ko akan malu

Blog Widget by LinkWithin