warkah buat Lisa...


Lisa...
secantik nama mu...

menggambarkan keayuan wajahmu...
aku terperangkap bersama...
meniti hari-hari bahgia...
bersamamu Lisa...

Lisa...
mata mu bundar menyimpan seribu rahsia,
mata mu laksana cahaya menerangi malam-malam ku...

lenggok tubuhmu menjadi igauan mimpi ku...
kita bersama... meredah simpang dan liku-liku kehidupan...
oh Lisa...

Lisa... kau peluk diriku...
membuatkan ku selesa dalam dakapan..
ku genggam erat tanganmu..
kita meredah dunia...
bagai ia milik kita berdua...
ku belai seluruh tubuhmu.. hangat..
kulitmu putih licin...
membuatkan aku hanyut dalam khayalan...


Lisa...
kita sering bersua...

kau menemani ku hampir setiap masa...
ke mana jua...
setia mu di sisi ku umpama akan kekal selamanya...
betapa bahgianya kita...
melakar indah kenangan...
menyanyi bersama.. menangis bersama...
kadangkala tidur pun bersama...

kau lindungi aku dari hujan...
kau bersamaku dalam setiap perjalanan...
kau temani aku dengan nyanyian...
kau penuhi jiwaku dengan kelajuan...

ramai yang cemburu hubungan kita...
mereka tahu kemesraan kita...
mereka iri hati melihat kita bercumbu rayu...

sedang kita melayari keasyikan...
kita di uji dengan halangan...
kehadiran Dina menyapa pintu hatiku...
melukakan perasaanmu...

silap aku juga...
tak menghargai apa yang telah ada dalam pelukan...
terpedaya dengan nafsu dunia...
ku mimpikan Dina... sedangkan dia tak mampu ku miliki...

Lisa...ku tahu kau terluka...
ku tahu jiwamu merana..
sayang... maafkan aku...
kau lah terbaik buatku...
Dina tak mungkin menjadi milik ku...
aku sedar kemampuan ku...
ku lepaskan Dina... demi kasihku padamu...

Lisa... aku ingin setia pada mu...
jgn la kau terus menyesali dan terus meratapi hari-harimu...
jgn menghukum diri mu...
aku yang bersalah...
hukumlah aku...

Lisa... aku rindu sayang kamu...


kehadiran calDina hampir memusnahkan kebahagiaan kita..
memang dia telah menambat hatiku...
namun ku tak mampu...

sayangku Lisa...
janganlah kau pergi merajuk menjauhkan diri...
dirimu kelihatan kecil jika kau jauh dariku...
oh sayangku keLisa...

5 comments:

  iza..ika..epul...

August 13, 2009 at 11:10 PM

hampeh!!!! aku dh agak jugak dah......

  Lady D'yot

August 17, 2009 at 6:31 AM

cehh..

  drama^_^queen

August 18, 2009 at 8:15 AM

poem paling wat aku sakit hati ekekeke

  idap

August 18, 2009 at 10:38 AM

cnp la poem ni jihah...

  xeropentium

December 13, 2009 at 12:17 AM

nice deeb....

Blog Widget by LinkWithin